- قرآن کریم.
- آلستون، ویلیام. پی (1381)، فلسفه زبان، احمد ایرانمنش و احمدرضا جلیلی، تهران: سهرودی، چاپ اول.
- احمدی، علی (1389)، طلایهداران تقریب 2 (شیخ محمود شلتوت آیت شجاعت)، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی.
- پور آقایی، محسن و محمد فهمیده قاسمزاده و مهدی عمرانی (1389) «راهبردهای فرهنگی مهدویت برای جامعه و دولت زمینهساز، بر اساس مدل SWOT»، فصلنامه مشرق موعود، سال چهارم، شماره 15، صص 34-5.
- تاجیک، محمدرضا (1389) «نشانهشناسی؛ نظریه و روش»، پژوهشنامه علوم سیاسی، سال پنجم، شماره 4، صص 39-7.
- حائری، محمدعلی (1385)، ویژگیهای حکومت و کارگزاران حضرت مهدی (عج) در قرآن و حدیث، مجله پاسدار اسلام، شماره 289، صص 31-26.
- خزاز قمی رازی، علی (1401 ق)، کفایه الاثر، نشر بیدار.
- رضویفر، املی و حسین غفاری (1390)، «نشانهشناسی پیرس در پرتو فلسفه، معرفتشناسی و نگرش وی بر پراگماتیسم»، نشریه فلسفه، سال 39، شماره 37، صص 5-2.
- رضوی زاده، ندا (1396)، «ادراک و تجربۀ زیستۀ زائران پیادۀ ایرانی در عراق (مورد مطالعه: پیادهروی اربعین آذر ۱۳۹۳- عراق)»، فصلنامه مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، دوره 6، شماره 4، صص 630-595.
- شریفی، علی، (1393)، رنگ از منظر قرآن، حدیث و روانشناسی، دوفصلنامه قرآن و علم، سال هشتم، شماره 14،168-148.
- شفیعا، سعید و محمدجواد درودیان (1396)، اولین همایش بینالمللی گردشگری، جغرافیا و محیطزیست.
- صافی گلپایگانی، لطفالله (1380) منتخبالاثرفی الامام الثّانی عَشَر (عج)، قم: دفتر آیتالله صافی.
- صباغیان، حجت، (1393)، «پیادهروی اربعین میعادگاه بزرگترین اجتماع انسانی»، سمعک، سال پنجم، شماره 79، ص 7.
- طاهرزاده، اصغر (1395)، اربعین حسینی؛ امکان حضور در تاریخی دیگر، انتشارات لب المیزان.
- فریشلر، کورت (1355)، امام حسین و ایران، ترجمه ذبیحالله منصوری، انتشارات جاویدان، چاپ دوم.
- کلینی، محمد بن یعقوب (1365)، الکافی، تهران: دار الکتب الاسلامیه، ج 2.
- کامل، سلیمان (1386)، روزگار رهایی، ترجمه علیاکبر مهدی پور، تهران: آفاق، ج 2.
- مجلسی، محمدباقر (1403)، بحارالانوار، ج 16.
- مجلسی، محمدباقر (1403)، بحارالانوار، ج 51.
- مجلسی، محمدباقر (1403)، بحارالانوار، ج 52.
- محمدی، جلال (2536)، حسین رهبر نهضت کربلا، انتشارات ساحل.
- مطهری، مرتضی (1377)، عدل الهی، (مجموعه آثار ج 1) تهران: صدرا.
- مصباح یزدی، محمدتقی (1387)، آیین پرواز، تلخیص: جواد محدثی، قم: انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
- میرباقری، (1383) دکترین جامعه مهدوی، مجله پرسمان، شماره 26، صص 9-7.
- ویتگنشتاین، لودویگ (1379)، درباره رنگها، ترجمه لیلی گلستان، تهران: مرکز، چاپ دوم.
- ورزلی، محسن امین (1394)، پیادهروی اربعین به مثابه ارتباطات آیین شیعی، به راهنمایی عبدالله گویان، پایاننامه کارشناسی ارشد، رشته معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات گرایش مطالعات سیاستگذاری، گرایش سیاستگذاری عمومی، دانشگاه امام صادق (ع).
- Cheristia,fotini,Dekeyser,Eiizabeth,Knox,Dean, (2016),To Karbala:Serveying Religious Shia from Iran and Iraq, Political Science Department at the Massachusetts Institute of Technology.
- Everaert, Nicole, (2011), Peirce's Semiotics, Availabel in: http://www.signosemio.com / peirce/semiotics.asp/ 2012/12/27.
- Pierce. C. S. (1998), The essential pierce, Volume I ed. N. Houser & Chr. Cloesel (Bloomington) Indian University Press.
- Pierce. C. S.(1868),"Questions concerning certain faculties claimed for man, Journal of speculative philosophy,2,103-114.
- Silerman,Kaja.(1983),The subject of semiotics, NewYork, Oxford University Press.
- Savan, D., (1988). An Introduction to C.S. Peirce's Full System of Semeiotic. Toronto: Toronto Semiotic Circle.
- جواندل، نرجس (1388)، نشانهشناسی پیرس، فصلنامه نامه مفید، شماره 26، تاریخ آخرین به روز رسانی 30/4/1380:
https://hawzah.net
- نادری، احمد (1397)، شباهتهای راهپیمایی اربعین با عصر ظهور، آخرین تاریخ به روز رسانی 7/8/1397:
https://www.mashreghnews.ir/news/906809/
- یافرهادیان، مریم و حمید جزایری، (1392)، «مصادیق نور در آیات و روایات»، آخرین تاریخ به روز رسانی 16/8/1392:
- یاسمی، مینا، (1396)، موکب چیست، آخرین تاریخ به روز رسانی 28/4/1395: