- اسماعیلی، رفیعالدین (1392)؛ «هالیوود و بازنمایی ایرانهراسی در تحلیل واقعۀ 13 آبان»، معرفت فرهنگی اجتماعی؛ سال چهارم، ش 4، ص 125 تا 150.
- _________ (1393)؛ «نقد و بررسی روشهای کاربردی در تحلیل متون تصویری و ارائه الگوی مناسب»، عیار پژوهش در علوم انسانی؛ سال چهارم، ش 2، ص 63 تا 91.
- بشیر، حسن و علی اسکندری (1392)؛ «بازنمایی خانواده ایرانی در فیلم سینمایی (یه حبه قند)»، فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران؛ سال ششم، ش 2، ص 143 تا 161.
- بشیر، حسین و امیرعلی تفرشی (1395)؛ «بازنمایی ایران پس از انقلاب در فیلم آرگو»، رسانه جامعه فرهنگ، سال پنجم، ش 21، ص 11 تا 36.
- توسلی رکنآبادی، مجید و بشیر اسماعیلی (1392)؛ «بررسی جایگاه سینمای هالیوود در دیپلماسی رسانهای آمریکا: بازنمایی هژمونی و پیشبرد اهداف سیاست خارجی»، تحقیقات سیاسی بینالملل، ش 16، ص 117 تا 141.
- جاودانیمقدم، مهدی (1391)؛ «از واقعیت تا ابرواقعیت: نقش رسانههای غربی در بازنمایی بیداری اسلامی در خاورمیانه»، فصلنامه رسانه؛ سال بیستودوم، ش 4، ص 45 تا 65.
- خالقپناه، کمال (1388)؛ «نشانهشناسی و تحلیل فیلم: بررسی نشانهشناختی فیلم (لاک پشتها هم پروازمیکنند)»، فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات؛ سال چهارم، ش 12، ص 163 تا 183.
- زاهدی، محمدجواد و نوراله نورانی (1396)؛ «نقد دیدگاه بودریار درباره نقش رسانهها در شکلگیری مسئله اجتماعی و امر واقع»، مجله جامعهشناسی ایران؛ سال هجدهم، ش 1، ص 3 تا 31.
- قاسمیان، محمدرضا و دیگران (1397)؛ «بررسی نقش هالیوود در تشدید ایرانهراسی پس از انقلاب اسلامی ایران»، رسانه و فرهنگ؛ سال هشتم، ش 1، ص 173 تا 197.
- مرادی، علیرضا و دیگران (1391)؛ «سینما و تفاوت: بررسی نشانهشناختی فیلم (عروس آتش)»، فصلنامه مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران؛ سال یکم، ش 4، ص 131 تا 153.
- مشیرزاده، حمیرا (1389)؛ تحول در نظریههای روابط بینالملل؛ چ 5، تهران: سمت.
- مهدیزاده محمد و مجید سلیمانی ساسانی (1395)؛ «اسلامهراسی و ایرانهراسی در سینمای هالیوود؛ تحلیل فیلم سینمایی (غیرقابلدرک)»، قدرت نرم؛ سال ششم، ش 14، ص 200 تا 226.
- میرحاجی، مهدی (1395)؛ «بررسی نشانهشناسی ارتباط میان بازنمایی مدیران دولتی در سینما و گفتمان مدیریتی حاکم بر کشور در دوره ساخت فیلم»، فصلنامه مدیریت سازمانهای دولتی؛ سال پنجم، ش 1، ص 49 تا 66.
- نادری، احمد و دیگران (1393)؛ «بازنمایی مؤلفههای هویت فرهنگی ایرانیان در سینمای هالیوود؛ مورد مطالعه فیلمهای سیصد، یک شب با پادشاه، اسکندر و سنگسار ثریا»، جهانی رسانه؛ سال نهم، ش 1، ص 129 تا 151.
- Baudrillard, J. (1998), The Consumer Society (Myths and Structures), Sage Publications, London.
- Coyne, M. (2008), Hollywood Goes to Washington: American Politics on Screen, First published, Reaktion Books Ltd, London .
- Fiske, J. & Hartley, J. (2004), Reading Television, Routledge, Second edition, London and newYork.
- Fiske, J. (1986), "Television: Polysemy and popularity", Critical Studies in Mass Communication, Vol.3, No.4, pp.391-408.
- Fiske, J. (2002), Television Culture,Routledge, First published 1987, This Edition published in the Tylor and Francis e-Library(2009), London and New York.
- Kellner, D. (2003), Cultural studies, identity and politics between the modern and the postmodern, Routledge, London and NewYork.
- Poster, M., & Mourrain, J. (2002), Jean Baudrillard: selected writings, Stanford University Press.
- Thiry-Cherques, H. R. (2010), Baudrillard: Work and Hyperreality, RAE-eletrônica, Vol. 9, No.1.
- Ye, Q. (2012), The Conversation between Film and Ideology, Bachelor’s thesis in Political Science, ECTS, Department of Economics and Informatics, University West.
- اطلاعات فیلمشناختی مربوط به سریال، برگرفته از سایت بانک اطلاعات اینترنتی فیلمها «www. IMDB.com» است؛ تاریخ دسترسی: 15/5/96.