- استریناتی، دومینیک (1388)، مقدمهای بر نظریههای فرهنگ عامه، ترجمه ثریا پاکنظر، تهران: گام نو، (چاپ پنجم).
- اکبرزاده جهرمی، سیدجمال الدین؛ محمدمهدی، فرقانی (1390)، «ارائه مدلی برای تحلیل گفتمان انتقادی فیلم»، مجله مطالعات فرهنگ-ارتباطات، سال دوازدهم، شماره شانزدهم، صص 158-129.
- امامی فر، سیدنظام الدین؛ سجودی، فرزان؛ خزایی، محمد (1389)، «بررسی نشانه شناختی اعلان از ظهور انقلاب اسلامی ایران تا 1380»،مجله نگره ،دوره 5، شماره16، صص 97-73.
- آقاگل زاده، احمد (1377). «گرافیک سیاسی معاصر ایران». هنرهای تجسمی، شماره3، صص 45-29.
- تنهایی، آرش (1389)، «اوج پوستر در ایران-پوسترهای انقلاب با گروه 57». تندیس، شماره 192، صص 19-18.
- توکلی، فائزه (1390)، «گزارشی از طرح تاریخ شفاهی زنان سیاسی و مبارز در دوران پهلوی(1342-1357) »، در تاریخ شفاهی دفاع مقدس، به کوشش غلامرضا عزیزی، تهران: سازمان اسناد و کتابخانه ملی.
- جعفریان، رسول (1390)، هنر انقلاب، تهران: کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی.
- حسن پور اسلانی، محسن؛ صدیقی، بهرنگ (1393)، «مردانگی در قاب؛ نشانهشناسی اجتماعی مردانگی در عکاسی مطبوعاتی در دهههای 50 و 60 خورشیدی»، مجله جامعه شناسی ایران، دوره چهاردهم، شماره4، زمستان1392، صص35-3
- خانی، مینو؛ بالایی، کریستف؛ گودرزی، مصطفی (1396)، «تحلیل بازتاب جنگ در آثار نقاشی کاظم چلیپا بر اساس نظر پانوفسکی (مطالعه موردی: سه اثر با موضوع و محوریت زن/ مادر)»، مجله باغ نظر، شماره 47، صص 64-49.
- طاهری، مونا؛ دانشگر، فهیمه(۱۳۹۷)،«مطالعه تطبیقی شکل محتوای یوسترهای اعتقادی در جوامعه انقلابی؛ شوروی، چین، کوبا و ایران »، جلوه هنر، شماره 48، صص 28-15.
- راش، مایکل (1377)، جامعه و سیاست، ترجمه: منوچهر صبوری، تهران: انتشارات سمت.
- رضایی، طاهره؛ سجودی، فرزان (1394)، «بازنمایی جنسیت در متون دیداری کتابهای آموزش زبان انگلیسی به غیرانگلیسی زبانان از منظر نشانهشناسی اجتماعی تصویر؛ مطالعه موردیInterchange(2) &American English File (2), Four Corners(2)»، دوماهنامه جستارهای زبانی، دوره ششم، شماره سوم. پیاپی 24، مرداد و شهریور، صص 140-115.
- سجودی، فرزان؛ طباطبایی یزدی، لیلا (1393)، «ایدئولوژی جنسیتی بصری در آثار نقاشان زن و مرد با موضوع پرتره زنان در شش دهه گذشته در ایران»، فصلنامه جامعه شناسی هنر و ادبیات، دوره 6، پاییز و زمستان شماره2، صص 211-187.
- طاهری، مونا؛ دانشگر، فهیمه (1397)، «مطالعه تطبیقی شکل محتوای پوسترهای اعتقادی در جوامع انقلابی: شوروی، چین، کوبا و ایران»، مجله جلوه هنر، شماره 48، صص 28-15.
- عالمی، حمید؛ مولوی وردنجانی، عیسی (1396)، «تاریخ هنر پوستر در دهه نخست انقلاب اسلامی ایران»، فصلنامه مطالعات انقلاب اسلامی، شماره 51، صص 140-117.
- عناصری، علی مراد (1385)، «تاملاتی درباره پوستر سیاسی در ایران»، ماهنامه خیال شرقی، شماره 3، خرداد، صص 73-69.
- فاضلی، نعمت الله؛ قلیچ، مرتضی (1392)، نگرشی نو به سیاست فرهنگی، تهران: نشر تیسا.
- فرهنگی، محمدمهدی؛ باحجب قدسی، ساناز؛ مایلی، محمدرضا (1396)، «واکاوی مفهومی پوسترهای سیاسی در ایران، از منظر مکتب فرانکفورت (با تاکید بر اندیشه های والتر بنیامین)»، مجله مدیریت رسانه، شماره29، صص 34-19.
- فکوهی، ناصر (1383)، انسان شناسی شهری، تهران: نشر نی.
- فیاض، ابراهیم؛ سرفراز، حسین؛احمدی، علی (1390)، «نشانهشناسی چشم اندازهای فرهنگی در جغرافیای فرهنگی؛ راهبردی مفهومی برای فهم و کشف معنا»، مجله تحقیقات فرهنگی ایران، شماره16، صص 116-91.
- کلانتری، مهدیه (1393)، تحلیل ویژگیهای پوسترهای دهه 60 و 70 انقلاب با تاکید بر پوسترهای حوزه هنری، دانشگاه تربیت مدرس.
- گودرزی دیباج، مرتضی(۱۳۹۰). گرافیک انقلاب. تهران: فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران.
- ممیز، مرتضی (1382)، حرف های تجربه، مجموعه مقالات مرتضی ممیز، تهران: انتشارات دید.
- نیکخواه قمصری، نرگس (1393)، «گفتمان جنسیت از انقلاب سفید تا انقلاب اسلامی»، مجله تاریخ نامه انقلاب، سال اول، شماره1، پاییز 1393، صص 154-113.
نیکخواه قمصری، نرگس؛ هلالی ستوده، مینا (1392)، «از سوژه جنسی تا سوژه انقلابی: بازنمایی زن در گفتمان انقلاب اسلامی»، مجله مطالعات اجتماعی ایران، دوره هفتم، شماره 3، صص 170